Sunday, March 20, 2011

malu dowh!

post ni aku tulis untok kesederan kita bersama,.

tadi aku naek bus transnasional nak balik ke kolej aku yang luar setinggan dalam macam kondo..
aku pon lepak la di tempat yang ditetapkan..biase aku maen duduk je..
belah kanan aku ade perempuan melayu berjubah..comel dowh!
tapi aku tak nak cite pasal budak tu..aku nak cite pasal perempuan cina di depan budak tu..

ciri2 perempuan cina tu..:

  • seluar pendek..
  • bile die bongkok..nampak la ape yang ptot dinampakkan..
  • baju sendat la..
tapi yang best nye..
minah ni bace buku macam mastika,hidayah ke..etc..

aku pon nampak la die bace buku tu..die pon relax je bace kan..
aku engat bile tibe part2 Islam ni die akan skip..

tapi kan..

die cari la part2 Islam ni..

dan..

yang paling lame die bace..

REMAJA MELAYU TAK PERCAYA TUHAN!!

pehhhh!
terperanjat jugak la aku..
menusuk kalbu gak la..
ade satu part tu..ade tulis remaja2 melayu ni..perlekehkan Al-Quran dan Rasullah..
pehhh!

dalam hati aku rase..
minah cina ni mesti ade minat dengan Islam kite yang indah ni..
tapi dek kerana perbuatan remaja2 melayu kite sekarang..
die boleh hilang minat kepade Islam..
tak berdose ke orang2 yang membuat orang minat kepade Islam hilang minat kepade Islam?!!!
dose kan..
hmmmm..

aku terbace artikal tu pon rase sayu jugak la..

and..

pade pendapat aku..
orang yang bukan Islam ni..berminat dgn Islam sebenarnye..tapi..
disebabkan akhlak,tingkah laku orang Islam sekarang..
buat diorang hilang minat!

sedangkan Islam yang sebenar nye indah kan??




haaaaa...
jadi aku nak nasihat diri sendiri dan semua umat Islam supaya amalkan la Islam yang SEBENAR!!
please!!
ok?

fikir2 la..dan
Selamat beramal!

No comments:

Post a Comment