There was an error in this gadget

Friday, March 11, 2011

kawen awal..





hmmmmmmmmm..

ramai kan hari ini nak kawen awal..
ade la diorang sebab tersendiri..
ade yang kawen umor 20 la 21 la..ade yang 19 tahun da kawen..
ape yang best nye..memang best pon!

pade pendapat aku kan..kawen awal mmg tak de masalah nye bagi orang yang mampu..
kan bagos dari pade tunggu lame2..kan..
alang2 da ade rezeki,kawen je la..
sape tak suke kawen bai!lagi2 kawen dengan wanita pilihan sendiri yang kita pikir die la yang paling lawa la.
kalau jessica alba datang usya kita pon kita tolak la..still nak yang kita 'punya' tu..
lagi satu..
benda yang kita buat dengan si dia sume jadi berkat dan halal..memang best la..paham2 je la kan..
tak payah la nak sembunyi2 kat belakang tandas petronas la,cuak2 kat dalam hotel rm10..kan?
haaaaa..
kan best!aku pon nak bai!


tapi..

kena ade duit and perancangan..
tak boley la nak maen gedah je..senang2 je nak amek anak orang macam tu..ingat hamster ke!
tak boley la da kawen nanti pakse bini pegi jual tisu kat jejantas..
kena merancang dulu..
kawen bukan benda maen2 la..ini punye benda sampai mati taw..
kena jage rumah tangge baik2..
kalau tak boley lagi..tak sedia lagi nak bimbing isteri(s) dan anak2..tak payah nak gatal2 pegi meminang anak gadis orang!
nanti bapak dye tanye rukun iman..ade ko sebat rukun negare nanti..
kan 1 hal..
kalau yang masih belaja tu..tak salah nak kawen..mungkin boleh jadi peransang kita nak blaja kan..tapi kena pandai ator hidup la..kalau agak2 tak boley nak beranak pinak..tak payah la pegi buat anak..pandai2 la timing sendiri kan..kalau suami isteri rase rase da boleh ade anak..pegila buat anak dengan hati yang terbuka..tak de sape nak kacau korang..setle!

lagi satu kene le tengok perempuan tu da sedia ke belom..agak2 masak macam kat hotel 5 bintang,baju raya pon boley jahit sendiri boley la..
ini..
kalau masak ikan pon jadi mcam cencalok,baek tak payah..tunggu dulu sampai si dia tu bersedia nak berbakti kepade suaminya yang tercinta dan anak2 jangan lupa..


ok..kalau aku pon nak kawen awal..tapi keadaan tak mengizinkan..terpakse tunggu lame sikit..duit tak de dowh!


ape2 hal..rujuk mak bapak kite dulu la..kalau lampu ijau..kite pegi gegar rumah si dia yang bertuah!

k?
Assalamualaikum..

4 comments: