There was an error in this gadget

Wednesday, February 23, 2011

Sakaratul maut!!



fuhhhhh!!terase gila la tadi tyme dlm kelas arab...cerita dia cm ni..

aku ade kelas arab tadi..dan terselit selit la tazkirah dari ustaz aku tu..dan tajuk tazkirah tu..


Sakaratul Maut!!

Ustaz tu ckp..time sakaratul maut..first2 sekali..

1.Akan kelihatan malaikat seluas mata memandang..

Orang yang mendekati ajal nye akan dapat melihat sekumpulan malaikat seluas mata memandang..lepas tu..bila ajal btol2 da sampai..baru la malaikat izrail akan turun di atas kepale orang tersebut..jika hamba Allah tu soleh..semua malaikat tersebut akan senyum je..maka gembira la si manusia tu..tapi..kalau jahat tahap dewa..faham2 la kn..dan..jika manusia tu baik..malaikat izrail akan mencerita kan perihal gembira ..sbb tu la ade orang yang nk meninggal..senyum je..dan jika jahat..akan jadi yg sebaliknya..


2.Syaitan mendekati..

Ketika itu lah..syaitan akan menghampiri manusia tersebut..syaitan itu merupakan syaitan yang mengikuti manusia itu sejak lahirnya..dia akan menggoda manusia itu untuk sepanjang hidupnya hingga la saat sakaratul maut..Syaitan tersebut akan menyerupai orang yg dikasihi(telah meninggal) manusia tersebut dan akan berkata:

"matilah kamoo dlm kristian,mati lah kamuu dalam agame lain!!Islam tidak benar!!"

Maka..jika manusia itu tergoda!!emm..paham2 la!



3.Saat nyawa ditarik

Ade dua cara untuk nyawa ditarik..
untuk manusia baik:

-Malaikat Izrail akan berkata:Keluar lah roh yang diredhai Allah..Sesungguhnya Allah redha kepada mu..

-Maka..keluar lah roh itu bak sabda Rasullah..ibarat air yang keluar dari gelas..

Untuk manusia yang buruk akhlaknya:

-Malaikat Izrail akan berkata:Keluarlah kau roh yang dimurkai Allah!!!Sesungguhnya Allah murka kepade mu!!!

-Dan mesti la roh tu tak nak keluar!!dan berlari lari dalam badan manusia tersebut!!dan..Rasullah ade bersabda..maka roh itu kan direntap dengan sekali rentapan!!!dan putuslah urat2 dan kejang lah otot manusia tersebut!!!


tazkirah ni la yang buat aku terase!
Insaf giler la aku time tu!!!!!!

hmmmm..


Harap2 korang nanti insafla bila terbace ke post ni..k?

chooowww!!



No comments:

Post a Comment