Thursday, February 17, 2011

Ajal ketentuan Allah..

"Di mana jua kamu berada, maut akan mendapatkan kamu (bila sampai ajal), sekalipun kamu berada dalam benteng-benteng yang tinggi lagi kukuh." [al-Nisaa' 4:78]


Aku sebelum ni diterperanjatkan dgn berita tentang salah seorang junior aku ni meninggal dunia akibat kencing tikus..sedih gle la bila dgr berita tu..mule2 aku dgr arwah tenat,then esok nye aku twu2 dye telah pergi..benda ni byk jgk la bg efek kt aku..byk bg iktibar la kt aku yg ajal tu tak kire umor..Semuanya ketentuan Allah..even kite kt ujong dunie pon..klau da ajal..kte tetap akn didatangi malaikat izrail..
klu kite rase kite byk je dose..cpt2 la bertobat..


"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman." [Al-Imran, 3:139]


jgn la berputus asa..kerana Allah bersamamu..(Maher zahin!)hehe



"If you are tired and dispirited, God knows how much you yourself have tried the best. When you cried and your hearts sorrow, God has counted your tears drop. When you feel down and abandon, God always faithful be with you. If you have tried everything but do not know the purpose, God is the solution. If there is no means for you, confused and frustrated, God is the answer."

No comments:

Post a Comment